DJEČJI VRTIĆ “IVANČICA“
ČEMINAC
GODIŠNJE IZVJEŠĆE O PLANU I PROGRAMU U
DJEČJEM VRTIĆU “IVANČICA“
ČEMINAC
Čeminac, kolovoz, 2024.
Na temelju članka 21. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju (Narodne novine br. 10/97, 107/07), članka 8. Pravilnika o obrascima i sadržaj u pedagoške dokumentacije i evidencije o djeci u Dječjem vrtiću (Narodne novine 83/01) uz prethodnu raspravu i zaključke Odgojiteljskog vijeća, Upravno vijeće je na 27. sjednici održanoj dana 29.8.2024. godine donijelo
GODIŠNJE IZVJEŠĆE O RADU
DJEČJEG VRTIĆA IVANČICA
ZA PEDAGOŠKU GODINU
2023./2024.
Predsjednica Upravnog vijeća
___________________________
Željka Krizmanić
SADRŽAJ:
I. UVOD
II. USTROJ RADA
III. MATERIJALNI UVJETI
IV. RAD NA NJEZI, SKRBI ZA TJELESNI RAST DJECE I BRIZI ZA NJIHOVO
ZDRAVLJE DJECE
V. ODGOJNO – OBRAZOVNI RAD
VI . PROGRAM PREDŠKOLE U DJEČJEM VRTIĆU
VII. IZOBRAZBA I USAVRŠAVANJE ODGOJNIH DJELATNIKA
VIII. SURADNJA S RODITELJIMA
1. Roditeljski sastanci
2. Kreativne radionice
3. Druženja s roditeljima, svečanosti i priredbe
4. Aktivno sudjelovanje u životu odgojnih skupina
IX. SURADNJA S VANJSKIM ČIMBENICIMA
X. GODIŠNJI PLAN I PROGRAM RAVNATELJA
XI. ZAKLJUČAK
- UVOD
U skladu sa važećim Pravilnikom o obrascima i sadržajem pedagoške dokumentacije i evidencije o djeci u Dječjem vrtiću (»Narodne novine«, br. 83/01), na temelju Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju (»Narodne novine«, broj 10/97, 107/7, 94/13, 98/19), Godišnje izvješće o ostvarivanju Plana i programa rada Dječjeg vrtića „Ivančica“ Čeminac (u daljnjem tekstu: Vrtić) obuhvaća sva zadana područja te se nadovezuje na izvršenje Godišnjeg plana i programa rada Dječjeg vrtića „Ivančica“ u pedagoškoj godini 2023./2024.
Zajedno s djecom gradili smo poticajno, materijalno i socijalno okruženje vodeći računa o njihovom iskustvu, interesima i potrebama. Poticali smo cjeloviti razvoj djeteta u uvjetima zajedničke igre te aktivnog suradničkog i situacijskog učenja: Podržavali smo i obogaćivali dječje aktivnosti radi zadovoljavanja njihovih individualnih razvojnih potreba te im omogućavali da izraze svoje stvaralačke potencijale ovisno o njihovim interesima i sposobnostima.
- USTROJSTVO RADA
Organizacija rada Vrtića temelji se na stručnom pedagoškom, djelotvornom i odgovornom obavljanju poslova odgoja i obrazovanja djece, što uključuje ostvarivanje programa odgoja, naobrazbe, zdravstvene zaštite, prehrane i socijalne skrbi djece predškolske dobi utvrđenih Godišnjim planom i programom rada Vrtića.
Cjelokupno nastojanje Vrtića, njegovih djelatnika i programa koje provodi usmjereno je na humanistički pristup procesu odgoja i obrazovanja; usklađivanje sa suvremenim potrebama obitelji u socijalnom, kulturnom i vjerskom smislu; sa razvojnim potrebama, mogućnostima i pravima djece; sa smjernicama u suvremenom pristupu predškolskom odgoju i sa važećim zakonskim propisima.
Dječji vrtić “Ivančica“ Čeminac započeo je pedagošku godinu 2. rujna 2023. godine u jednom objektu, matičnom vrtiću u Čemincu. Za vrijeme proteklog perioda sa djecom je radilo devet odgojitelja i v.d. ravnateljice Marina Tučkar.
Tijekom godine su zaposlene:
- Ivana Košalin Buljević, magistra primarnog obrazovanja (od 1.9.2023. do 31.1.2024. i produžen joj je ugovor na dva mjeseca bez natječaja do 29.3.2024.)
- Marina Bajić, inžinjer građevine (primljena na dva mjeseca u periodu od 1.9.2023. do 31.10.1013.)
- Katica Vuk, odgojitelj predškolske djece, na neodređeno (od 7. studenog 2022. godine)
- Vršiteljica dužnosti ravnateljice Marina Tučkar radila je u odgojno-obrazovnoj skupini „Leptirići” na početku pedagoške godine (do 1.11.2023.)
- Deni Hegeduš, odgojitelj predškolske djece, na neodređeno (od 30.6.2023.)
- Ornela Joh, odgojitelj predškolske djece, vratila se s porodiljnog 20.3.2024.
- Nikolina Čatić je od 22. ožujka 2023. na porodiljnom dopustu (komplikacije u trudnoći)
- Marija Janković, fizioterapeut, počinje s radom od 1.11.2023. i završava s 1.9.2024.
- Mihaela Nađ, odgojitelj predškolske djece, započinje s radom 1.11.2023. i završava s 31.1.2024. te s ravnateljicom sklapa sporazumni ugovor o otkazu
- Anita Cvitkušić, magistra teologije te studentica treće godine predškolskog odgoja, koja radi u vrtiću od 21.9.2018.
- Mihaela Vartušek, magistra primarnog obrazovanja, započinje s radom 12.3.2024. i završava 12.8.2024.
- Nikol Repić, primljena je na radno mjesto pomoćnika za dijete s poteškoćama u razvoju i započinje s radom od 1.3.2024. i završava 29.4.2024.
Od pomoćnog osoblja (spremačica/servirka) Jelena Šuler započinje s radom 8. studenog 2022. te od 8. veljače 2023. godine dobiva posao na neodređeno vrijeme. S 1.7. Jelena potpisuje aneks ugovora te joj se mijenja naziv radnog mjesta na: spremačica/servirka prema novom Pravilniku o ustrojstvu rada i sistematizaciji radnih mjesta vrtića. Spremačica/servirka Marija Ileković, zaposlena na neodređeno vrijeme od prosinca 2009. godine, od 6. veljače 2023. godine, mijenja naziv radnog mjesta u servirka/spremačica prema novom Pravilniku o ustrojstvu rada i sistematizaciji radnih mjesta vrtića. Kuharica Suzana Martinić vraća se 1.7.2024. na radno mjesto pod nazivom spremačica/servirka. Suzana Martinić je vodila spor s Dječjim vrtićem „Ivančica” u Čemincu od 2019. godine do 1.7.2024. godine. Dobila je ponudu vratiti se u vrtić na radno mjesto spremačica/servirka na što ona pristaje.
Vrtić od rujna 2022. godine ima službenu web stranicu (www.dvivancica.hr) na kojoj se mogu naći svi potrebni javni podatci za roditelje upisane djece, roditelje koji planiraju upisati djecu te sve zainteresirane korisnike.
U suradnji sa stručnjakom iz Zaštite na radu, Slavenom Kauckim, provedena su testiranja na djelatnicama za obučavanje za prvu pomoć, za zaštitu od požara te su djelatnice također obavile potreban redovan medicinski pregled kod medicine rada Medros. Vrtić ima potrebnu Procjenu rizika te sve zakonom propisane dokumente.
Odgojitelji rade tjedno 40 sati od čega 27,5 u neposrednom radu s djecom u skladu s Državnim pedagoškim standardom.
Donosim prikaz djelatnika uposlenih u našoj ustanovi u pedagoškoj 2023./2024. godini.
Red.broj | Ime i prezime | Radno mjesto | Stručna sprema |
Marina Tučkar | V.D. RAVNATELJICE | VŠS | |
Mihaela Nađ | ODGOJITELJ | VŠS | |
Nikolina Čatić | ODGOJITELJ | VSS | |
Anita Cvitkušić | ODGOJITELJ | VSS | |
Mihaela Vartušek | ODGOJITELJ | VSS | |
Ornela Joh | ODGOJITELJ | VSS | |
Deni Hegeduš | ODGOJITELJ | VŠS | |
Ivana Košalin Buljević | ODGOJITELJ | VSS | |
Katica Vuk | ODGOJITELJ | VŠS | |
Marina Bajić | ODGOJITELJ | VŠS | |
Marija Janković | ODGOJITELJ | VŠS | |
Nikol Repić | ASISTENT | SSS | |
Marija Ileković | SERVIRKA/SPREMAČICA | SSS | |
Jelena Šuler | SERVIRKA/SPREMAČICA | SSS | |
Suzana Martinić | SERVIRKA/SPREMAČICA | SSS |
U Vrtiću je rad organiziran kao cjelodnevni boravak i to u tri mješovite skupine. Četvero djece je ispisano, a predškolskoj djeci koja kreću u školu sa novom školskom 2023/2024. godinom, ugovorna obveza prestaje 30. lipnja 2024. godine.
Stanje po skupinama po upisu u pedagošku 2023./2024. godinu je slijedeće: u jasličkoj mješovitoj skupini 15 djece i 8 na listi čekanja, u srednjoj mješovitoj skupini 19 djece i starijoj mješovitoj skupini 24 djece. Sve ukupno: 58.
Na početku pedagoške godine ispisane su dvije sestre iz Osijeka zbog pre velike cijene vrtića.
Roditelji jedne djevojčice tužili su vrtić jer nije primljena na upisima zbog necijepljenosti djeteta. Proces je još u tijeku.
Na upisima za predškolu upisano je petero djece. Predškola odvila se od 3. siječnja 2024. do 29. travnja 2024. godine. U tom periodu, zbog upisanog djeteta s posebnim potrebama u predškolu, zaposlena je Nikol Repić na mjesto asistenta.
Dječji vrtić organizira svoj rad u skladu s potrebama i mogućnostima roditelja i djece. Polazeći od njihovih potreba usklađuje se i radno vrijeme vrtića te cjelokupni ritam dana. U radnoj 2023./2024. godini vrtić je radio od 6 do 16,30 sati. Prvi odgojitelj dolazi u 6 sati, a posljednji odlazi u 16,30 sati. Odgojitelji rade u smjenama, a raspored rada utvrđen je na Odgojiteljskom vijeću početkom radne godine. U skladu sa Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju ostvarili smo redoviti program njege, odgoja, obrazovanja, zdravstvene zaštite, prehrane i socijalne skrbi djece rane i predškolske dobi, koji je prilagođen razvojnim potrebama djece te njihovim mogućnostima, sposobnostima i individualnim interesima. Ostatak satnice ostvaruje se kroz pripremu za rad, stručno usavršavanje, suradnju s roditeljima i ostale poslove, a prema Godišnjem planu i programu rada ustanove i individualnim planovima djelatnika.
Tijekom ljeta (srpanj i kolovoz) 2024. godine, rad u vrtiću organiziran je ljetnim dežurstvom. Rad je organiziran u skladu sa željama i potrebama roditelja i sukladno kapacitetima koje Dječji vrtić ima. Ustrojstvo rada bilo je primjereno aktualnim potrebama prisutne djece, roditelja i zaposlenika. Početkom lipnja provedena je anketa s roditeljima o potrebama za vrtićem tijekom ljetnih mjeseci. Rezultati ankete prikazali su nam tjedni prikaz broja djece što nam je omogućilo precizno planiranje svih resursa potrebnih za kvalitetan rad ljeti – primjeren broj djeci poznatih odgojitelja i drugih zaposlenika te planiranje rada za konkretnu djecu.
O ustrojstvu rada za cijelo ljeto roditelji su pravovremeno usmeno informirani. Izvršene su korekcije ustrojstva rada – zbog promjena u broju djece. Odgojno-obrazovni rad tekao je prema planu. Odgojitelji su bili dobro pripremljeni za rad, pravovremeno upoznati sa ustrojstvom (kada, gdje i s kojom djecom će raditi preko ljeta, što je potrebno za kvalitetnu pripremu za rad i suradnju s roditeljima). Ponuda poticaja i aktivnosti pružila je dostatan izbor djeci.
Na početku pedagoške godine, Općinsko vijeće Općine Čeminac, donijelo je odluku o besplatnom vrtiću za sve polaznike vrtića.
Zbog povećanog interesa za uslugama Dječjeg vrtića, u svibnju 2024. godine na redovitim upisima za pedagošku godinu 2024./2025., upis se provodio na način bodovanja svakog djeteta prema priloženim dokumentima.
Dječji vrtić zatvoren je za polaznike od 12.8.2024. do 31.8.2024. godine radi kolektivnog godišnjeg odmora te detaljnog uređenja, čišćenja i dezinfekcije prostora vrtića od 27.8.2024. do 1. rujna 2024. Roditelji su su na vrijeme obaviješteni o radu i zatvaranju vrtića radi planiranja i organizacije čuvanja djece i njihovih godišnjih odmora.
- MATERIJALNI UVJETI
Financiranje djelatnosti predškolskog odgoja je u nadležnosti lokalne uprave i samouprave, a zakone i ostale naputke donosi Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta. Plaće radnika osigurava Općina.
Tijekom 2023./2024. godine obogatili smo našu knjižnicu novim slikovnicama te stručnom literaturom. Odgojno-obrazovne mješovite skupine „Bubamara” (jaslice) i „Pčelice” (srednja) obogatili smo didaktičkim materijalima koje smo pribavili pomoću sredstava od Ministarstva odgoja i obrazovanja.
Dječji vrtić „Ivančica” financirao je u potpunosti poklone za djecu (sv. Nikola, Božić, Uskrs i buduće školarce). Kazališnu predstavu u Međimurskom domu u Kozarcu financirala je Općina Čeminac, kao i poklone. Isto tako, obilježili smo Poklade koje su organizirale Udruga žena „Ivančica” iz Čeminac i Osnovna škola „Matija Gubec” u Čemincu ispred društvenog centra „dr. Franjo Tuđman” u prijepodnevnim satima 14.2.2024. Kazališnu predstavu u Dječjem kazalištu Branka Mihaljevića u Osijeku „Priče s morskog dna” i prijevoz financirali su roditelji kao i vožnju vlakom za djecu starije mješovite skupine do Belog Manastira gdje smo posjetili Gradsku knjižnicu Beli Manastir. Posjet mađioničara „Zeko peko” financirali su također roditelji.
Općina Čeminac je organizirala edukacijsku predstavu „Botaničari”. Također, vrtić je i dalje u suradnji sa foto studiom Proces iz Darde. Vrtić je posjetio i pomoćni biskup đakovačko-osječki mons. Ivan Ćurić i tajnik kao i župnik župe Presvetog Srca Isusova. Djeca su ih dočekala s pjesmom i molitvom.
Pedagošku godinu završili smo i zaokružili završnom priredbom 21.6.2024.
Prema iskazanim potrebama i Planu nabave tijekom radne godine unaprjeđivali smo uvjete boravka djece u ustanovi kao i radne uvjete zaposlenika. Tijekom pedagoške godine kupljeni su novi uređaji – perilica za posuđe; zatim novi usisavač kao i perilica za rublje. Obnovljena je dječja posteljina u starijoj i srednjoj mješovitoj skupini. Kupljena su dva krevetića za jasličku mješovitu skupinu i dva tepiha.
O svim tehničkim nedostacima redovito smo informirali Općinu Čeminac kako bi pravovremeno svi nedostatci bili uklonjeni, a proces rada se odvijao nesmetano. Komunalni djelatnici Općine redovito su dolazili i pomagali nam ukloniti kvarove te obavljali sitne popravke po nalogu načelnika i ravnateljice.
U svakodnevnom radu odgojno-obrazovni djelatnici ulažu napore da vlastitim radom, kreativnošću uz pomoć roditelja obogaćuju i nadopunjavaju materijalnu sredinu kako bi boravak djece u vrtiću bio kvalitetniji i sadržajniji.
- RAD NA NJEZI, SKRBI ZA TJELESNI RAST DJECE I BRIZI ZA NJIHOVO ZDRAVLJE
Prehrana djece organizirana je tako da se hrana od 16. siječnja 2023. dovozi od strane Catering Mika iz Šumarine. U vrtiću se vrši podjela hrane koju obavlja servirka/spremačica.
Za jasličku mješovitu skupinu su osigurana četiri obroka, a za starije mješovite skupini također četiri obroka na dan, uz obavezan voćni obrok prijepodne.
Ove pedagoške godine dvoje je djece bilo alergično na jaja, ribu i orašaste plodove te smo u skladu s tim njima prilagođavali prehranu.
Nedostatak medicinske sestre, dopunjujemo suradnjom sa Zavodom za javno zdravstvo, Patronažom Čeminac i liječnikom u mjestu.
Čišćenje i dezinfekcija prostora u kojima borave djeca obavlja se svakodnevno s odgovarajućim sredstvima. Također se dezinficiraju igračke i radne površine te se vode liste dnevnih čišćenja i dezinfekcije igračaka. Ruke se peru tekućim sapunom u svim skupinama i koriste se papirnati ručnici te alkoholno sredstvo za dezinfekciju ruku svih djelatnika (tehničko i odgojno osoblje).
Sanitarni pregled obavili su svi odgojno-obrazovni djelatnici.
Sanitarne iskaznice djelatnika su uredno ovjerene. Svi podaci upisani su u evidenciju higijensko-epidemiološkog nadzora.
Dnevni odmor organiziran je za djecu u cjelodnevnom boravku.
Svakodnevni boravak na zraku uvelike je utjecao na dobro raspoloženje i zdravlje djece. U skladu sa vremenskim prilikama, tendencija je da djeca što više i što češće borave na svježem zraku gdje im se na dvorištu organiziraju igre uz pokret, tjelovježba, štafetne i ostale suradničke igre, igre s rekvizitima, igre s vodom i pijeskom, istraživačke aktivnosti u voćnjaku ili povrtnjaku, šetnje bližom okolicom vrtića itd. Također se u odgojno obrazovni rad nastoji utkati ljubav prema prirodi i stjecanje navike provođenja vremena u prirodi na koristan i zabavan način. Zbog nedostatka kineziološke dvorane, dvorište je jedino mjesto gdje se mogu upražnjavati potrebni oblici kinezioloških aktivnosti koje pomažu transformaciji dimenzija antropološkog statusa svakog djeteta ponaosob.
U ovoj pedagoškoj godini pojavljivale su se klasične viroze (crijevna viroza, konjuktivitis, upale grla i uha, prehlade…). Ove godine „naleti” bolesti bili su češći nego prethodnih godina te smo tako imali nekoliko perioda kada više djece nije išlo u vrtić. Djeca koja su pohađala jaslice, najčešće su izbivala iz vrtića.
U toku godine je bilo ozljeda (lom ruke) te je zahtijevala liječničku obradu.
Provodile su se i ostale preventivne mjere zaštite zdravlja djece. Antropometrijska mjerenja obavljala su se dva puta godišnje. Dobivena mjerenja upisana su i dokumentirana u dnevniku rada odgojitelja.
Sigurnosno – zaštitnim i preventivnim programom reguliran je protokol pri primopredaji djece u vrtić, boravak djece na vanjskom prostoru, prva pomoć u vrtiću, mjera i nadzor kretanja osoba u vrtiću, postupanje u slučaju nasilja u obitelji i među djecom u vrtiću i odgojitelja i roditelja, razvod braka, alkoholizirano stanje roditelja.
SIGURNOSNO ZAŠTITNI PREVENTIVNI PROGRAM
Kao što je vidljivo iz prethodnog, u pedagoškoj 2023./24. godine uspješno su se provodile mjere sigurnosno zaštitno preventivnog programa te su radnici upoznati kako postupati u kriznim situacijama. Redovite mjere sigurnosti u Dječjem vrtiću definiraju:
• radno vrijeme ustanove
• trajanje programa i najdulji mogući boravak po programima
• termine u kojima su vrata vrtića uz zaduženu osobu za nadzor otvorena
• mjere kod prijema djeteta u ustanovu i odlaska djeteta iz ustanove
• obvezni postupci zaposlenih i roditelja koji su razvedeni ili su u postupku razvoda
• mjere kod prijevoza djece automobilima za potrebe programa i procesa
• mjere sigurnosti u prehrani
• mjere sigurnosti u vanjskim prostorima ustanove i u vrtiću
• mjere sigurnosti sredstava u upotrebi u neposrednom odgojno- obrazovnom procesu
• sadržaji preventivnih programa, prema godišnjem programu rada ustanove.
Osim toga radnici su upoznati sa obveznim postupcima u eventualno kriznim situacijama:
• sukob s roditeljima, agresivnost korisnika
• alkoholiziranost roditelja u ustanovi
• postupci i mjere kod eventualnog sukoba radnika u ustanovi
• postupci kod djeteta izvan kontrole emocija i ponašanja
• eventualni bijeg djeteta iz vrtića
• sumnja na zlostavljanje djeteta
• sumnja na zanemarivanje djeteta
• uočavanje provale ili neovlaštenog ulaska u prostorije ustanove
• prva pomoć
Osim svega navedenog, od ove pedagoške godine, kontinuirano se provode poslovi Zaštite na radu, Zaštite od požara te je uveden novi Plan evakuacije i spašavanja što se prethodnih godina nije održavalo, a razrješena ravnateljica je uredno navodila kako jest.
Također su osigurani ormarići za Prvu pomoć u vrtiću sa novom opremom koji nisu bili zamijenjeni od 2017. godine. Oni su također označeni u novom Planu evakuacije i spašavanja.
- ODGOJNO OBRAZOVNI RAD
Program odgojno-obrazovnog rada u dječjem vrtiću sadrži konkretne i diferencirane odgojno- obrazovne zadatke za svaki uzrast i svako odgojno-obrazovno područje. Ciljevi i zadaci predškolskog odgoja preciziraju:
- formiranje radosnog i zadovoljnog djeteta, ispunjenog optimizmom u odnosu na sebe, druge ljude i život u cjelini
- formiranje djeteta koje je steklo povjerenje u sebe i druge ljude
- pomoći djetetu steći unutrašnju i vanjsku samostalnost, a da istovremeno ostane privrženo roditelju i odgojitelju
- podržati i poticati prirodnu radoznalost djeteta u odnosu na svijet koji ga okružuje, radi stjecanja novih znanja
- razvijati kreativnost u djeteta
Dijete stječe različita iskustva tijekom cijelog dana i u svim situacijama koje se javljaju u Dječjem vrtiću.
U poticajnom okruženju dnevnog boravka organiziraju se i smjenjuju interesni centri rukovodeći se individualnim interesima i razvojnim mogućnostima djece. Igra u Dječjem vrtiću predstavlja osnovni oblik života i rada djece te služi realizaciji odgojno obrazovnih zadaća. U igri djeca s lakoćom grade skladne međusobne odnose te je igra glavni element u razvoju socijalizacije.
Kroz igru iskazuju svoje potencijale i aktivnosti: maštu, samostalnost, stvaralaštvo, slobodu kretanja, istraživanje i eksperimentiranje što u djeci razvija intelektualne i druge kompetencije.
Teme su se razrađivale kroz područja učenja i razvoja (tjelesni i psihomotorni razvoj, socioemocionalni razvoj, spoznajni razvoj, govor, komunikacija, izražavanje i stvaralaštvo). Odgojno – obrazovni rad planiran je kroz makro i mikro program, tjedna planiranja i dnevnike rada te popraćen svakodnevnim zapažanjima u skupinama. Krajem mjeseca vršena je evaluacija rada i praćena realizacija zacrtanih zadaća. Plan i program rada bio je vezan uz godišnja doba, blagdane, običaje, značajne datume, uz aktivnosti ljudi i djece te kulturno – higijenske navike. Usvojene sadržaje i sposobnosti djeca su nesebično podijelila s odraslima sudjelujući u raznim manifestacijama predviđenim Godišnjim planom i programom za pedagošku godinu 2023./2024.
Tijekom radne godine djeca našeg vrtića bila su uključena u sva društvena zbivanja u mjestu (maskenbal, obilježavanje Hrvatskog olimpijskog dana, obilježavanje Dana žrtava Vukovara, božićna i uskrsna radionica, Dani kruha, Dani jabuka…).
- PROGRAM PREDŠKOLE U DJEČJEM VRTIĆU
Upisi su provedeni od 15.11. do 30.11.2023. godine. U periodu od 3.1.2024. do 29.4.2024. godine organizirana je Predškola za djecu koja nisu obuhvaćena redovitim predškolskim programom. Predškolu je pohađalo petero djece u trajanju od 250 sati.
Program predškole zbog malog broja prijava i mogućnosti njihovog uključivanja u redovite skupine nije organiziran u popodnevnim satima. Djeca su uključena u redovne skupine.
Program Predškole vodile su odgojiteljice Anita Cvitkušić i v.d. ravnateljice Marina Tučkar, zbog nedostatka stručne osobe odnosno odgojitelja predškolske djece u vremenu od 8,30 do 11,30 sati svakodnevno, pet dana u tjednu. Asistent je također boravio u skupini zbog jednog djeteta s posebnim potrebama (spektar autizma).
Suglasnost na program izdalo je Ministarstvo prosvjete i športa (KLASA: 601-02/16-03/00230, URBROJ: 533-25-16-0004 od 21. travnja 2016. godine).
- IZOBRAZBA I USAVRŠAVANJE ODGOJNIH DJELATNIKA
Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju, odgojiteljima i stručnim suradnicima u Dječjim vrtićima, propisana je obveza konstantnog stručnog usavršavanja. Svi odgojitelji isplanirali su u svojim Individualnim godišnjim planovima stručnog usavršavanja način vlastitog stjecanja znanja te je ono usklađeno sa vlastitim interesima, afinitetima ili trenutnom problematikom u odgojno – obrazovnom procesu. Budući da nam je fond stručne literature za naše potrebe oskudan, a neophodan za usavršavanje djelatnika, za sljedeću pedagošku godinu pokušat ćemo više sredstava izdvojiti za nabavku stručne literature. Internet je jedan od većih izvora saznanja, pogotovo kod mlađih odgojiteljica koje se svakodnevno služe internetom.
Imali smo devet odgojiteljskih vijeća na kojima smo dobili korisne informacije za rad u odgoju i obrazovanju djece. Obrađene su ove teme, predstavljene su u sklopu predavanja i/ili radionica:
- „Discipliniranje djece programom 1-2-3. Uspjeh za odgojitelja“ – Marina Tučkar
- „Ritam, glazba, pokret u učenju“ – Anita Cvitkušić
- „Emocije” – Deni Hegeduš
- „Dječja laž” – Katica Vuk
- „Suvremena prehrana i dijete” – Ornela Joh
Stručna usavršavanja izvan ustanove uglavnom su obavljena na online stručnim skupovima u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje te webinarima raznih udruga.
SURADNJA S RODITELJIMA
Prema koncepciji novog vrtića, roditelji nisu gosti koji promatraju zbivanja u vrtiću preko ograde već aktivni sudionici u kreiranju odgojno–obrazovnog programa s kojima vrtić uspostavlja partnerske odnose. Stoga se već godinama trudimo uspostaviti što bolju suradnju. Nastojali smo i ove radne godine stvoriti mogućnost za suradnju u cilju jedinstva odgoja.
Uvjete za ovakvu komunikaciju ostvarili smo putem:
• inicijalnih posjeta odgojnoj skupini
• kolektivnim (masovnim) roditeljskim sastancima (jedan prije početka nove pedagoške godine 31.8.2023.) te 4 roditeljska sastanka i 1 tematski (svaka skupina).
• individualnim razgovorima
• kreativne radionice
Tijekom godine koristili smo i pisane oblike komunikacije:
• putem pisma
• putem centra prijedloga roditelja
• sudjelovanjem u odgojno – obrazovnom procesu
• sudjelovanjem na različite načine u organizaciji i realizaciji svečanosti (Dani kruha, Božić, Uskrs, maškare, završne svečanosti…)
- elektroničkim putem preko društvene mreže Facebook i internet stranice vrtića
- Roditeljski sastanci
Za sve roditelje novoupisane djece, inicijalni roditeljski sastanak održala je v.d. ravnateljice Marina Tučkar. Roditelji su informirani o kućnom redu, o Godišnjem planu i programu rada i o svemu što trebaju znati prilikom upisa djeteta u Vrtić. Naročit naglasak je stavljen na temu procesa adaptacije djeteta u novoj sredini te je ravnateljica svim roditeljima pripremila kratku brošuricu o ovoj temi. Roditelji su zainteresirano i aktivno sudjelovali te su tražili različite informacija i podršku za neke specifične situacije u kojima se nalaze.
Odgojiteljice svih odgojnih skupina su početkom pedagoške godine održale roditeljske sastanke gdje su roditeljima omogućile potpisivanje izjava o odvođenju djece iz vrtića, izjavu o pristanku na fotografiranje, izjavu o odvođenju u šetnje, izlete, posjete i sl.
2. Kreativne radionice
Omiljeni oblik zajedničkog druženja djece, roditelja i odgojitelja je organizacija kreativnih, tematskih radionica. Na zajedničku radost, ove godine održane su po dvije takve interne radionice (po skupini).
Tako smo ove godine održali radionice prije Božića za korist sv. Nikole u kojoj su nam djeca i roditelji pomogli izraditi čizmice ili košarice u koju će sv. Nikola stavljati poklone.
Održali smo i radionice za maskenbal na kojoj su roditelji sa svojom djecom izrađivali maske.
3. Druženja s roditeljima, svečanosti i priredbe
Osim suradnje djelatnika Vrtića s roditeljima u stručnom smislu, prisutan je i onaj zabavni dio suradnje koji uključuje roditelje na vedar način te ih povezuje s djecom i dječjom okolinom da način koji je djeci atraktivan.
Ove smo godine organizirali niz atraktivnih događanja koja su na specifičan način povezale djecu, roditelje, bake i djedove sa našom ustanovom – Dani kruha, Božićna predstava, Maskenbal te završna priredba.
Za prigodu proslave dana Poklada, roditelji koji su bili u mogućnosti, došli su na igre, zabavu i veselje u Društveni centar „Franjo Tuđman”, u prijepodnevnim satima, gdje su sva djeca u kostimima s odgojiteljima uz prigodan program proslavili taj dan.
Završna priredba za najstariju skupinu „Leptirići održala se dana 21.6.2024. godine koja je protekla lijepo i ugodno te smo u školu ispratili čak 13 predškolaca.
4. Aktivno sudjelovanje u životu odgojnih skupina
Općenito smo vrlo zadovoljni činjenicom da se roditelji rado odazivaju i uključuju u aktivnosti koje provodimo u vrtiću.
Roditelji su izravno sudjelovali u svim našim projektima i aktivnostima koje su organizirane od strane vrtića u smislu donošenja raznih materijala i proizvoda te obogaćivanja naših centara aktivnosti.
5. Individualni razgovori
Individualni razgovor je tijekom pedagoške godine bio samo jedan zbog dječaka iz srednje mješovite skupine.
IX. SURADNJA S VANJSKIM ČIMBENICIMA
Radi provođenja dijela plana i programa, a vezanog uz organizaciju posjeta i upoznavanje uže okoline djeteta svakako je nužno spomenuti važnu suradnju sa patronažom, stručnjakom zaštite na radu, Dječjim kazalištima – putujućim (privatnim) i gradskim Dječje kazalište Branka Mihaljevića – Osijek, Gradskom knjižnicom Beli Manastir, suradnja sa lokalnim OPG-om, Vatrogasnom postrojbom Čeminac.
Suradnja sa Osnovnom školom i nastavnicima također je vrlo bitna, a ostvarili smo je kroz zajedničke priredbe, posjete i druženje. U Osnovnoj školi „Matija Gubec” u Čemincu također smo surađivali sa knjižnjičarkom koja nam je omogućila posjet školskoj knjižnici. Učionicu prvog razreda također smo posjetili 29. travnja 2024. gdje nas je dočekao prigodan doček i ugodno druženje, a skupina „Leptirići” otpjevala je nekoliko pjesmica i izrecitirala recitaciju.
Izvješće o ostvarenom programu rada:
U godišnjem Planu i programu rada za 2023./2024. godinu nalazi se Godišnji plan i program rada ravnatelja. Držeći se zacrtanih zadataka, navodim njihovo ostvarenje:
Poslovi unapređenja odgoja, njege i zaštite:
- izrađen Pravilnik o upisu djece u Dječji vrtić
- organizirani su upisi djece
- pripremljena je i raspoređena upisna dokumentacija
- na Odgojiteljskom vijeću formirane su odgojno-obrazovne skupine
- roditelji su obaviješteni o rezultatima upisa putem oglasne ploče i web stranice vrtića
- izrađen je prijedlog Godišnjeg plana i program rada
- radnici su pri zajedničkom dogovoru raspoređeni u skupine i smjene
- izrađen je plan rada ravnatelja
- praćena je organizacija dnevnog ritma i rada kako bi se zadovoljile potrebe djece i roditelja
- praćen je smjenski rad odgojitelja te su organizirane zamjene u skupinama pri nepredviđenim situacijama
- provođene su individualne i skupne konzultacije s radnicima
- praćeni su naputci Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta te Agencije za
odgoj i obrazovanje - sudjelovanje u svečanostima i priredbama
- priprema Odgojiteljskih vijeća
- individualno stručno usavršavanje ravnatelja
- priprema informacija, analiza i ostali akti vezani za pedagošku dokumentaciju i poslove vrtića na zahtjev Županijskog ureda za prosvjetu i kulturu te Ministarstva prosvjete
- pripremljeno je godišnje izvješće
- informiranje roditelja o odgojno – obrazovnom radu vrtića
- suradnja s vanjskim čimbenicima
Opće gospodarenje:
- vodila sam brigu da se izvrše odluke i zaključci organa upravljanja (Upravno vijeće)
- zajednička priprema materijala sa predsjednicom Upravnog vijeća
- pratila trošenje sredstava pazeći na uštedu
- dogovarala se o nabavci materijala i održavanju vrtića
- pregledavala poštu
- pripremala koncepte dopisa
- vršila prijam stranaka
Ostali poslovi:
- pratila sam zakon i druge normativne akte
- vodila pedagošku dokumentaciju
- pregledala matične knjige djece
- pregledala dnevnike rada odgojnih skupina
- vodila evidenciju o radu djelatnika
- uredila ljetopis dječjeg lista
- godišnji plan i program rada dječjeg vrtića
- godišnje izvješće o ostvarivanju plana i programa
- pregledala individualni plan i program usavršavanja odgojitelja
- vodila evidenciju zamjena odgojitelja
- vodila sam zapisnike
- organizirala izlete djece i odgojitelja
- ZAKLJUČAK
Gledajući unatrag pedagošku godinu 2023./2024. U Dječjem vrtiću „Ivančica“, sa zadovoljstvom se sjećamo mnogih trenutaka koje smo ostvarili u zajedničkom radu i vremenu provedenom s djecom. Nastojali smo omogućiti djeci poticajima bogato okružje u kojem ona mogu razvijati svoje vlastite potencijale u najvećoj mogućoj mjeri u okviru vlastitih mogućnosti i uvjeta kojima smo određeni.
Razumljivo je da je u radu prisutna doza realnosti koja kaže da se uvijek može pružiti još više te da je planove moguće realizirati na još kvalitetniji način.
S tom mišlju završavamo staru i očekujemo novu pedagošku godinu. Ona pred nas stavlja niz novih uzbrdica i niz novih izazova kroz koje ćemo nastojati učiti kako biti još kvalitetniji i koja će nam pružiti mogućnost da zajednicu učinimo bogatijom, barem u onom djeliću Svemira kojeg dotičemo zajedno s našom djecom.
v.d. Ravnateljice:
________________
Marina Tučkar